- Edición: 1
- Año de edición: {{getMes(14-1)}} de 2009
- No. de páginas: 126
- Formato: Impreso
- Idioma: Español
- ISBN Impreso: 9789587460070
Currículo y evaluación
¿Cómo preparar, desarrollar y evaluar clases de calidad?
View title and subtitle in English
Title in English: Curriculum and evaluation
Subtitle in English: How to prepare, develop, and evaluate quality classes?
A manera de introducciónCapítulo IConceptualización de currículo enfoques y teorías curriculares Capítulo II Formulación de estándares, logros e indicadores de desempeño: Desarrollo de la capacidad de pensar, sentir y actuar de los estudiantes Capítulo III¿Cómo diseñar el plan de área y los programas de asignatura?: La elaboración del plan de estudios y del plan de clases Capítulo IV El arte de enseñar: ¿Cómo preparar y desarrollar clases de calidad? Capítulo V Evaluación formativa del aprendizaje: ¿Evaluar al sujeto o el proceso? Consideraciones generalesBibliografía
Description in English: This book conceptualizes curriculum and analyzes various approaches, conceptions, theories, and pedagogical models that inspire curricula, as well as different types of curriculum: comprehensive, contextualized, project-based, inclusive, and humanized. It explains how to formulate standards for knowledge, skills, attitudes, and living together, and how to formulate cognitive, procedural, attitudinal, instructive, educational, and training achievements.The book presents a proposal for macrocurricular didactic design, including the Educational Project of the Institution (PEI), coexistence manual, and study plan; mesocurricular didactic design, including subject or area programs; and microcurricular didactic design, including topic or class plans. It also discusses the indicators, demands, links, moments, activities, and budgets that teachers must consider to prepare and develop quality classes, as well as the methodological procedure for directing meaningful, problematic, and developmental learning (didactic decalogue).Furthermore, it analyzes the relationship between control, evaluation, measurement, verification, and qualification. It reconceptualizes evaluation and explains the purposes, forms, demands, functions, and qualities of evaluation instruments, as well as possible questions for evaluating interpretive, argumentative, and propositional competence. The book proposes a comprehensive evaluation model and a methodological procedure for formative evaluation.View description in English
A manera de introducciónCapítulo IConceptualización de currículo enfoques y teorías curriculares Capítulo II Formulación de estándares, logros e indicadores de desempeño: Desarrollo de la capacidad de pensar, sentir y actuar de los estudiantes Capítulo III¿Cómo diseñar el plan de área y los programas de asignatura?: La elaboración del plan de estudios y del plan de clases Capítulo IV El arte de enseñar: ¿Cómo preparar y desarrollar clases de calidad? Capítulo V Evaluación formativa del aprendizaje: ¿Evaluar al sujeto o el proceso? Consideraciones generalesBibliografía
- OCDE (Área, Subárea y Disciplina) Ciencias sociales > Ciencias de la educación > Educación general (incluye capacitación, pedagogía)
- Colección y serie: Ciencias Sociales > Educación y pedagogía
- Categoría: Libro de formación o apoyo pedagógico
- THEMA: Educación
- BISAC: EDUCACIÓN > General
- DEWEY: Sociología y Antropología > Educación > Educación
- Edición: 1
- Año de edición: 2009
- ISBN impreso: 9789587460070
- DOI:
- No. de páginas: 126
- Medidas en cm (Alto, Ancho, Grosor): 24, 16,8, 0,6
- Idioma: Español