The Outstanding Developer by Sebastien Castiel
Características
  • Edición: 1
  • Año de edición: {{getMes(14-1)}} de 2018
  • No. de páginas: 154
  • Formato: Impreso , Ebook
  • Idioma: Español
  • ISBN Impreso: 9789587461039
  • ISBN PDF: 9789587461046

Decolonialidad de la educación

Emergencia / urgencia de una pedagogía decolonial

View title and subtitle in English

Title in English: Decoloniality of education

Subtitle in English: Emergency / Urgency of a decolonial pedagogy

Impreso
Ebook
Edición 1, 2018
Ciencias Sociales
Autores
Resumen

Tabla de contenido

Disponible en:
Digital:
Palabras clave
Descolonización; Interculturalidad; Pedagogía; Siglo XXI; Sector educativo;

View description in English

Description in English: The text emphasizes the importance of decolonization in education, arguing that the history of science and epistemology cannot be written solely from a modern perspective. In recent decades, decolonial approaches have gained traction, proposing new readings in the sciences of education. Pedagogy, curriculum, and didactics are adopting this decolonial perspective, which promotes epistemological resistance and epistemic disobedience. The need to decolonize education, transform the curriculum, and propose a decolonial curriculum is emphasized, aligning with the decolonial turn in pedagogy.The book reflects on the urgency of decolonial education in the 21st century, redefining terms such as education, instruction, development, and training. It analyzes the school from a decolonial perspective, suggesting new roles for educational actors and promoting learning and teaching that shape a decolonizing classroom. It proposes five components to decolonize the pedagogical process: shared formative intentions, consensual curricular content, methodological strategies, didactic resources, and decolonizing educational evaluation.Structured in five chapters, the book addresses coloniality, decoloniality, decolonial interculturality, and a decolonial pedagogy. It concludes with a reflection on the emergencies to continue the decolonization process, posing Spivak's question: can the subaltern speak? and answering that through this collective conversation, they are indeed speaking.


Tabla de contenido

  • OCDE (Área, Subárea y Disciplina) Ciencias sociales > Ciencias de la educación > Educación general (incluye capacitación, pedagogía)
  • Colección y serie: Ciencias Sociales > Educación y pedagogía
  • Categoría: Libro producto de investigación
  • THEMA: Educación
  • BISAC: EDUCACIÓN > General
  • DEWEY: Sociología y Antropología > Educación > Educación

Impreso
  • Edición: 1
  • Año de edición: 2018
  • ISBN impreso: 9789587461039
  • DOI:
  • No. de páginas: 154
  • Medidas en cm (Alto, Ancho, Grosor): 25, 18, 0,8
  • Idioma: Español
Digital
  • Formato: PDF, EPUB
  • Edición: 1
  • Año de edición: 2018
  • ISBN PDF: 9789587461046
  • No. de páginas: 154
  • DOI:
  • Idioma: Español

Pedrozo Conedo, Z.E., Arias López, M.I. y Ortíz Ocaña, A. (2018). Decolonialidad de la educación. Emergencia/urgencia de una pedagogía decolonial. Editorial Unimagdalena.