- Edición: 1
- Año de edición: {{getMes(11-1)}} de 2016
- No. de páginas: 462
- Formato: Impreso
- Idioma: Español
- ISBN Impreso: 9789587460797
La educación superior en la provincia de Santa Marta y el Magdalena
Siglo XIX
View title and subtitle in English
Title in English: Higher education in the province of Santa Marta and Magdalena
Subtitle in English: 19th century
PRESENTACIÓNCAPITULO I. ANTECEDENTES UNIVERSITARIOS, NIVELES PRECEDENTES Y VISIONES SOBRE EDUCACIÓN SUPERIOR EN NUEVA GRANADA CAPÍTULO II. LA INSTITUCIONALIDAD UNIVERSITARIA COLOMBIANA EN EL SIGLO XIX CAPÍTULO III. LA INSTITUCIONALIDAD UNIVERSITARIA EN LA PROVINCIA DE SANTA MARTA Y EL ESTADO SOBERANO DEL MAGDALENACAPÍTULO IV. LA SIGNIFICACIÓN SOCIAL DE LOS ESTUDIOS UNIVERSITARIOS EN LA PROVINCIA DE SANTA MARTA Y EL ESTADO SOBERANO DEL MAGDALENA CAPÍTULO V. LAS FINANZAS UNIVERSITARIAS EN LA PROVINCIA DE SANTA MARTA Y EL ESTADO SOBERANO DEL MAGDALENA CAPÍTULO VI. LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOS ESTADOS UNIDOS DE COLOMBIA COMO RESPONSABLE DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR DEL MAGDALENA CONCLUSIONES GENERALESREFERENCIAS BIBLIOGRÁFICASREFERENCIAS LEGALESANEXOS
Description in English: This book analyzes the historical processes related to higher education in Magdalena during the nineteenth century and its relationship with the national and Latin American context. This research took INSERT INTO account the role of the environment and how it energized the institutional life of certain higher-level educational establishments, in a symbiosis that on certain occasions was proactive and synergistic, and on other occasions, one of imbalance and failure. This holistic, heuristic, and hermeneutic vision of history allowed us to see and understand the social and political actions of Higher Education Institutions (HEIs), the entrepreneurial will of the leaders, the institutional dynamics, and the development of society as a vital complexity.Thus, this research is seen from an institutionalist approach, an orientation of the social sciences - especially historiography, economics, and politics - that traces the knowledge of society through its institutions, its functioning, and its effectiveness; by understanding that every social system is made up of a succession of processes of diverse nature (economic, political, and, of course, socio-cultural), to carry out its functions, obtained in turn from a set of institutions determined and interrelated in themselves, through which the behavior of individuals is also regulated.View description in English
PRESENTACIÓNCAPITULO I. ANTECEDENTES UNIVERSITARIOS, NIVELES PRECEDENTES Y VISIONES SOBRE EDUCACIÓN SUPERIOR EN NUEVA GRANADA CAPÍTULO II. LA INSTITUCIONALIDAD UNIVERSITARIA COLOMBIANA EN EL SIGLO XIX CAPÍTULO III. LA INSTITUCIONALIDAD UNIVERSITARIA EN LA PROVINCIA DE SANTA MARTA Y EL ESTADO SOBERANO DEL MAGDALENACAPÍTULO IV. LA SIGNIFICACIÓN SOCIAL DE LOS ESTUDIOS UNIVERSITARIOS EN LA PROVINCIA DE SANTA MARTA Y EL ESTADO SOBERANO DEL MAGDALENA CAPÍTULO V. LAS FINANZAS UNIVERSITARIAS EN LA PROVINCIA DE SANTA MARTA Y EL ESTADO SOBERANO DEL MAGDALENA CAPÍTULO VI. LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE LOS ESTADOS UNIDOS DE COLOMBIA COMO RESPONSABLE DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR DEL MAGDALENA CONCLUSIONES GENERALESREFERENCIAS BIBLIOGRÁFICASREFERENCIAS LEGALESANEXOS
- OCDE (Área, Subárea y Disciplina) Humanidades > Historia y arqueología > Historia
- Colección y serie: Humanidades y Artes > Historia
- Categoría: Libro producto de investigación
- THEMA: Educación
- BISAC: EDUCACIÓN > General
- DEWEY: Sociología y Antropología > Educación > Educación
- Edición: 1
- Año de edición: 2016
- ISBN impreso: 9789587460797
- DOI:
- No. de páginas: 462
- Medidas en cm (Alto, Ancho, Grosor): 24, 17, 2
- Idioma: Español